
1 желтоқсанда Қазақстанда азаматтарға арналған автолизинг басталады. Азаматтарға арналған жеңіл автокөліктерге лизинг беру туралы сөз үкіметке осы күзде басталған болатын. Премьер-министр Олжас Бектенов министрлер кабинетінің мүшелерімен және мемлекеттік органдардың басшыларымен экономикалық реформалар бағдарламасын азаматтардың мүддесі үшін іске асыру туралы кеңес өткізді.
Кейін мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев экономикалық жағдайды тұрақтандыру бойынша нақты шаралар әзірлеуді тапсырғанын және лизинг — автокөліктерді азаматтар үшін қолжетімді етудің бір тәсілі екенін атап өтті.
- Депутаттар бастамашы болған заң жобасы мәжіліс сайтында жарияланды.
- Сонымен қатар, ҚР Сауда және интеграция министрлігі 2025 жылғы 2 қарашаға дейін «Ашық НҚА» порталында «Ішкі сауда ережелеріне» өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы бұйрық жариялады.
- Сауда министрлігінде түсіндіргендей, мемлекет нақты коммерциялық шарттар белгілемейді.
- Пайыздық ставкаларға, мерзімдерге, құн лимиттеріне және қаржыландыру көздеріне қатысты барлық мәселелер клиент (лизинг алушы) мен компания (лизинг беруші) арасындағы жеке лизинг шарттарында айқындалатын болады.
Бағдарламаны автокөлік нарығын қолдаудың жаңа құралы деп атайды, бірақ сарапшылар бәрі пайыздық мөлшерлемеге байланысты екенін ескертеді.
Сарапшылардың айтуынша:
- Жоғары мөлшерлемелер сақталған (жылдық 25-30%) және салық жеңілдіктері болмаған кезде лизинг сол автокредит үшін, бірақ тұтынушының аз құқықтары бар маркетингтік орамға айналу қаупі бар. * Нақты пайда туралы сұраққа жауап жобаны жария талқылау аяқталғаннан және банктер мен ХҚҰ, лизингтік компаниялар мен автоөнеркәсіптен алғашқы ұсыныстар пайда болғаннан кейін анық болады.
Лизингтің екінші аты несие, тек басқа ата.
Еуропада жеке және заңды тұлғалар автомобильдерді лизингке алады — онда «автокредит» деген ұғым жоқ. Сондықтан бізде де уақыт өтке келе айырмашылық болмайды деген үміт бар.
- Лизинг іске қосылып, қазақстандықтардың автокөлікті жалға алып, ол үшін ай сайын абоненттік төлем төлеуге деген сұранысына ие болуы үшін бұл төлем несиеге қарағанда тартымды болуы тиіс.
- Лизинг берушілер пайдаланатын ақша олар үшін банкке қарағанда арзан болуы керек.
- Егер лизинг берушілер машинаны 25-30% -ға ұсынса, онда оның мәні неде?
- Бұл іс жүзінде ешкімді қызықтырмайды.
- Егер лизинг берушінің пайызы 10% құраса, әрине, сұраныстың бір бөлігі лизингке ауысады.
Автомобиль нарығын мониторингілеу және талдау агенттігінің бас директоры Артур Мискарян, лизингтің бағаға шұғыл және күрт әсер етуін күтудің қажеті жоқ. Жаңа құрал негізінен жаңа автомобильдер сатып алу үшін пайдаланылатын болады және таяу арада пайдаланылған автомобильдер нарығына ешқандай әсер етпейді. «Бұл құралды (жеке тұлғалар үшін лизинг) жаңа автомобильдерді сатып алушылар пайдаланады, сондықтан жақын арада пайдаланылған автомобильдер нарығына ешқандай әсер етпейді. Жаңа автомобильдер нарығында тапшылық жоқ, сондықтан нарықтың осы бөлігінде де өзгерістер күтудің қажеті жоқ», — деп атап өтті Мискарян. Бағдарламаға ақшаны кім бөледі деген сұрақ ашық қалып отыр
Автосарапшы Эдуар Эдоковтың айтуынша, лизингтік төлемде ақшаны пайдаланғаны үшін банк пайызынан басқа лизинг берушінің маржасы, міндетті сақтандыру, толық сақтандыру бар. Сондай-ақ, егер машина жойылған немесе ұрланған жағдайда — бағадағы айырмашылыққа сақтандыруды енгізе алады. Оған қоса, кейде техникалық қызмет көрсетуді қамтиды. Яғни, бұл көп компонентті сома және қаржылық есеп айырысу күрделірек. «Тұтынушыға төлемнің неден тұратыны және оған не кіретіні түсінікті болуы тиіс. Оған қоса, лизингтегі тағы бір маңызды сәт — бұл қалдық құн. Егер ол артық болса, онда адамға көлік сатып алудың мәні болмайды, ол қымбат болады. Қалдық құн лизинг берушi үшiн де, алушы үшiн де түсiнiктi болуға тиiс. Бұл ретте электромобильдерге және жаппай арзан автокөлік үлгілеріне басымдық беру маңызды» дейді ол.