Депутаттың айтуынша, азаматтар үшін автолизингтің ең жоғарғы шегі 15% -дан аспайтын деңгейде белгіленеді.

Депутат мөлшерлемені төмендету туралы шешім үкіметпен, банктермен және лизингтік компаниялармен бірқатар жұмыс консультацияларынан кейін келгенін Lsm.kzжазыпты.
«Бұл тәсіл лизинг мерзімінің соңында қалатын ірі соманы азайтуға және соның есебінен ай сайынғы төлемдерді айтарлықтай төмендетуге мүмкіндік береді. Мұндай модель бағдарламаның қолжетімділігін арттырады және азаматтар үшін қаржылық жүктемені болжауға болады», — деп түсіндірді депутат.
Сондай-ақ, мәжілісмен азаматтардың әлеуметтік осал топтарына субсидияланатын автолизинг енгізуді ұсынды.
Бұл бастамалар әлі пысықталып жатыр. Түпкілікті бекітілген жоқ.
Бұған дейін депутат лизингті енгізу идеясы қарапайым қазақстандықтарға автомобильді орасан зор пайызсыз, бірінші жарнасыз және қарыздық жүктемесіз сатып алуға көмектесуі тиіс екенін айтқан болатын.
«Президенттің өзі нақты тапсырма берді — жеке тұлғалар үшін лизингті дереу енгізу. Бұл тапсырма жариялау немесе кезекті презентация үшін емес. Бұл бүгінде несиемен өмір сүріп, автомобильді жалға алып, отбасын асырайтын адамдар үшін тапсырма» деп мәлімдеген.
Депутат лизинг идеясы кәдімгі автокредитке айналғанын, бірақ басқа қаптамада болғанын мәлімдеді.
«Егер мемлекеттік органдар Президенттің тапсырмасын формасы бойынша емес, шын мәнінде орындауға дайын болмаса — бұл азаматтардың мүдделерін саботаждау. Бізге жалған прогрестің қажеті жоқ. Бізге адамдарға пайыздық қызмет көрсетпестен, көлік иеленуге мүмкіндік беретін нақты шешімдер қажет», дейді депутат.
1 желтоқсаннан бастап
Қазақстанда азаматтар үшін автолизинг іске қосылады.
Сауда және интеграция министрлігінде автолизингті енгізу автокөліктердің қолжетімділігін арттырып, ішкі нарықты дамытуды ынталандырып, бәсекелестік ортаны нығайтатынын атап өтті.
Сарапшылар неге қарсы
Белгілі қаржы консультанты Расул Рысмамбетов Автобизнес қауымдастығының ұсынысын қарапайым лоббизм және «көбірек ақша ұрлау» әрекеті деп атады. Оның айтуынша, зейнетақы ақшасына авто сатып алу идеясы қазақстандықтарға, оның үстіне экономикаға ешқандай пайда әкелмейді.
Себебі зейнетақы қорларының жұмыс істеуінің мәні олардың салымшылардан ақша алып, оны ақылмен инвестициялап, көбейтуінде. Зейнетақы жинақтары салымшыға табыс әкелуі тиіс, ал пәтер мен машина уақыт өте келе өз құнын жоғалтады.
«Бұл ретте автокөлік тұрғын үйге қарағанда жүздеген есе тез арзандауда. «Зейнеткерлікті» машина сатып алуға жұмсау бастамасы сату кезінде көбірек машина сата алатын автоөндірушілерге ғана пайда әкеледі, деп есептейді қаржы консультанты.
«Бизнесмендердің көзқарасы бойынша, зейнетақы ақшасын құрылысшыларға, банктерге, автоөндірушілерге тарататынын бизнес көріп отыр. Олар да зейнетақы бәлішін бөлуден өз үлестерін қалайды. Сондықтан жүргізушілердің реакциясы мені бір нәрсеге таң қалдырды — неліктен олар соншалықты кеш есіне түсті? Бәлкім, оларда мемлекеттен жеңілдіктер мен субсидиялар аз болғандықтан және олар бұл олар үшін тегін ақша екенін бірден түсінбегендіктен шығар» дейді сарапшы.
Ал келесі сарапшы Андрей Чеботарев БЖЗҚ-дан жинақталған қаражаттың бір бөлігін жұмсауға рұқсат етілген мақсаттар тізіміне автомобиль сатып алуды қосу ұсынысын арсыздық деп атады.
Қаржыгердің айтуынша, өздерінің артық зейнетақыларын мерзімінен бұрын алып тастаған адамдар өз болашағына қауіп төндіреді.
«Ешкім өзінің қартайғанын, 20-30 жылдан кейін не болатынын ойламайды.
Сонымен, сарапшылар бұл ұсыныс қоғам немесе ел экономикасы үшін маңызды емес деп отыр. Белгілі сарапшы Олжас Мамадәлінің айтуынша, БЖЗҚ мен тұрғын үй арасындағы интеграцияның салқын лебі нарықтың жон арқасын аяздай қарпып өтті. Нарық сол кездегі қымбатшылықтан әлі ес жиған жоқ. Егер ұсыныс қолдау тауып кетсе, авто нарық та осы жағдайды бастан кешеді, БЖЗҚ мен автолизинг арасында «елші» болып жүрген алаяқтардың екіншітанысы ашылады.
Мұның соңы БЖЗҚ қаржысының тиімді жобаларға емес, импортқа ағылуына тікелей жол ашады. Себебі автокөліктер локациясын қазақстандық үлес 10 пайызға да жеткен жоқ.