
Алматыда Taxi Kazakhstan 2025 форумы өтіп, 1000-нан астам АКТ мүшелері мен нарық қатысушылары қатысты.
Іс-шараны ҚР таксопарктер мен курьерлік қызметтер қауымдастығы ұйымдастырды.Қазақстанда, әлемнің барлық жерінде сияқты, электромобильдер нарығы қарқынды дамып келеді. Ұлттық статистика бюросының мәліметінше, 2025 жылдың 1 тамызына елімізде 19,1 мың электромобиль тіркелген (жылына+79%).
«Яндекс Такси Қазақстан» сарапшылары такси мен бизнес экономикасын электрлендіру жағында деп есептейді: орташа алғанда автомобильдерге май құю Іштен жану қозғалтқышы (ІЖҚ) — май құю айына 130 мың теңге, электрокарға — 78 мың теңге тұрады; жөндеу шығыстары — 30 мың теңгеге қарағанда 36 мың теңге. Электромобильдермен жүретін жүргізушілер де ІЖҚ-дағы әріптестерінен шамамен 10% көп табыс табады.
Қосымша драйвер — мегаполистердің экологиясы: тек Алматы жыл сайын 50-70 млн литр бензин жағады, деп атап өтті форумға қатысушылар.
Нарықты несиелеу бағдарламалары жақсы қолдайды. «Даму «кәсіпкерлікті дамыту қоры» АҚ Алматы қаласы бойынша өңірлік филиалының директоры Жандос Нұрғазинов бұрын такси саласында 80 млрд теңгеден астам сомаға 2 мыңнан астам жобаға қолдау көрсетілгенін айтты. Тек Алматыда ғана 6 млрд теңгенің жобасы қолдау тапты, соның арқасында 3 мыңға жуық такси қала көшелеріне шықты. Қазір мемлекеттік қаржыландырудың 60% -ын және жеке қаржыландырудың 40% -ын қарастыратын жаңа құралдар енгізілуде.
Саланың ерекшелігі эко-көлікті, ең алдымен электромобильдерді дамытуға баса назар аудару болды. «Алматы «ӘКК» АҚ жобалар департаментінің директоры Ұлан Өсербаев атап өткендей, бір ғана Алматы жылына 50-70 млн литр бензин жағады. Сондықтан электр көлігіне көшу өте маңызды.
Және бұл өткел — кем дегенде такси тасымалы саласында жүріп жатыр. Яндекс компаниясының өкілі Алина Ниязованың айтуынша, тек Яндекс Такси брендімен ғана Қазақстан 4 мыңнан астам көлікпен жүреді және өткен қыркүйекте олар 100 000-нан астам сапар жасады.
- Ең танымал брендтер — Hongqi E-QM5 және BYD Qin Plus. Таксопарктер үшін электрокаралар ІЖҚ машиналарына қарағанда тиімді.
- Яндекс Такси Қазақстанның деректері бойынша, ІЖҚ бар көліктерге жанармай құю таксистерге 130 мың теңге, электрокарларға — 78 мың теңге тұрады.
- Кәдімгі автомобильдерді жөндеуге ай сайынғы шығыстар шамамен 36 мың теңгені, электр автомобильдерін жөндеуге — шамамен 30 мың теңгені құрайды.
- Орта есеппен алғанда, такси жүргізушілері ІЖҚ-дағы әріптестерінен 10% артық табады.
Қазақстан автомобиль одағының президенті Анар Мақашева электрлендіруді тек такси ғана емес, жалпы қазақстандық автопаркті «жасартудың» тамаша құралы деп санайды. Оның айтуынша:
- елдегі 5,8 млн көліктің 60% -ы 10 жастан асқан (олардың 40% -ы — 20 жастан асқан).
- Сонымен қатар, Мақашева, EV әкелу тарифтерінің көтерілуі туралы сыбыстардың негізсіз екеніне сендірді:
- ДСҰ аясындағы нөлдік мөлшерлеме Қазақстан үшін сақталып отыр.
Тағы да салық туралы
Форумның екінші маңызды тақырыбы салық салу болды.
- 2026 жылдан бастап мобильдік қосымша арқылы арнайы режимді пайдаланатын ДК автоматты түрде өзін-өзі жұмыспен қамтиды.
- Бұл ретте өзін-өзі жұмыспен қамтығандар үшін айналым шегі бұрынғы 13,87 млн теңге жылдық лимиттің орнына ай сайын — 300 АЕК (шамамен 1,18 млн теңге) белгіленеді.
- Бұрын таксистер үшін салықты платформалар рәсімдеп, төлейтін, енді әркімге оны өз бетінше жасауға тура келеді.
- Нарыққа қатысушылар өзін-өзі жұмыспен қамтығандар мәртебесіне көшу және айлық шекті есептеу қиындатып, жүргізушілердің бір бөлігін «сұр» аймаққа итермелейді деп қорқады.
Орта және ірі компаниялар үшін жеке ауыртпалық — салық салудың жалпы режимінде жеңілдетілген және өзін-өзі жұмыспен қамтыған контрагенттерге төлемдерді шығыстарда ескерудің мүмкін еместігі, бұл өзіндік құнды автоматты түрде арттырады және тарифтерге қысым көрсетуі мүмкін.
«Атамекен» ҰКП төрағасының орынбасары Тимур Жаркеновтың айтуынша, жеңілдету бойынша жұмыс істейтін жеке кәсіпкерлердің тауарлары мен қызметтерін шегеруге тыйым салу, яғни Қазақстанның барлық микробизнесі жалпы экономиканың тұрақсыздануына қауіп төндіреді. Сондықтан ҰКП өтпелі кезеңді талап етіп, Салық кодексіне түзетулер мен ұсыныстар пакетін дайындайды, оның ішінде:
• бірқатар салалар, оның ішінде такси үшін «өтпелі кезеңді» енгізу;
• шегерімге тыйым салу нормаларын қайта қарау;
• өзін-өзі жұмыспен қамтығандар тізімін қайта қарау, «платформалық өзін-өзі жұмыспен қамтығандар» деген мәртебені енгізу, оларға такси жүргізушілері жатады.
Жаркенов такси саласының өкілдерін осы мәселе бойынша ұсыныстар әзірлеуге белсенді қатысуға шақырды.